Toppenpass

Heeeej! Jag vet att jag varit riktigt off på bloggen nu på senaste, men har inte riktigt haft någon motivation eller så mycket tyid för den delen, så det har hamnat på sidan lite. Tur att ni har bästa Thea som uppdaterar, annars skulle ni vara rätt så borta va? ;) Nejmen, jag samlar på lite bloggidéer och sådär för framtiden nu, mer om det senare. Kan vi diskutera hur jäkla fin häst jag har?! Alltså allvarligt, idag red jag det bästa passet hittills på honom, och han är ju bara för bäst. En sak är säker, och det är att han är den bästa möjliga läromästaren och jag kommer lära mig så mycket på honom. Idag kunde vi till och med rida ordentliga galoppombyten, han har ju inget problem med det utan det är ju mest jag som ska kunna rida honom korrekt och ge honom rätt stöd genom bytet. Det satt hur bra som helst!
 
Jag red mest bara lösgörande men vi hade även framme lite bommar. Jobbade lite med skänkelvikningarna som vi har lite svårt med just nu. Det gick helt okej faktist! Efter att vi värmt upp började vi med det lite mer intensivare arbetet och jobbade med stödet och så vidare. Skritten satt jättebra och jag fick några underbara "wow"-upplevelser. Jag tror det är jätteviktigt att få lite sånna ibland och att kunna känna sig riktigt stolt över när det gått bra, så man har något lite mer konkret att sträva efter. En känsla alltså. Och galoppen är jag sjukt nöjd över alltså, kunde inte sluta le. ♥
 
Nej såna här toppenpass behöver alla ibland, och jag är så sjukt stolt över oss båda. Nu fortsätter vi i samma mönster, nu kör vi!
 
två bilder från ridlektionen i tisdags, måste ta och berätta lite mer om allt för er eftersom det verkligen känns som jag varit off som sagt. Vi hörs!
 

Kommentarer
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM!

Vilka fina hästar ni har tjejer!! :)
Kraaam!!

2014-09-11 @ 20:38:25
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/
Postat av: Jane

Kan inte du ge lite tips på lösgörande arbete? :D

2014-09-12 @ 10:01:29
URL: http://janebvl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0