Skola, häst och vagn, bloggning

Hej på er! Hur mår ni? Jag mår helt okej faktiskt.
Många har undrat vad som har hänt med Calle och jag känner att jag ska skriva ut det här och nu.
Kiropraktorn var här i måndags då Calle inte känts helt bra på sistone. 
Han har inte velat gå i någon stabil form, sen har han även bockat och sparkat en hel del.
Som jag trodde, det var en hel del fel som suttit och gjort ont.
Calle har fått ca 6 koter som satt fel och när han brallat i hagen har han sträckt sig något enormt vilket har gjort en hel del problem. Eftersom han sträckt sig i ländryggen och haft koter som inte suttit rätt har han lagt fel vikt på benen och har därför ont i både knäna och kotlederna i alla fyra ben.
Kiropraktorn sa att Calle ska vila i minst 1 månad för att stärka upp benen igen.
Sen ska han upp till örebro för att kollas av både kiropraktor och veterinär. 
Nu får jag stryka alla våra planer inför hösten. 
Anna träningarna har precis dragit igång och så händer detta. 
Jag skulle börja gå upp på LB nivå och kvala Mountain horse cup.
Allting, är bara att stryka ett sträck över.
 

Men det ända jag tänker på nu, det är att Calle ska bli bra igen. Inte röra för mycket på sig som kiropraktorn sa utan ha total vila i 1 månad. 
Under tiden Calle vilar ska jag få rida Ellinors häst Wilma som är en c-ponny. 
En jätte trevlig ponny som och skulle passa som galopp eller fälltävlans ponny. 
 
Idag var skolan väldigt seg. På förmiddagen hade vi en NO lektion i nästan 1,5 timmar.
Väldigt segt då man vill komma igång bra på förmiddagen.
Menmen, jag bet ihop och jobbade igenom dagen bra.
Efter skolan så hängde jag med Lovisa hem och åt en god mellis.
Vi gick sedan ut och körde hennes coola shettis Lilla Gubben och turen var mer än underbar.
Massor av tjejsnack kan man ju inte tacka nej till och åka efter en häst? 
Perfekt var det i alla fall.
Sedan gjorde vi iordning varm oboy och pluggade. 
Nu är jag hemma och tänkte blogga lite och skicka iväg lite mejl osv. 
Ska även packa och lägga fram kläder till imorgon = Sovmorgon. 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan hoppa i sängs. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Usch vad tråkigt, det som hänt Calle. Låter i alla fall som om det kommer bli bra ändå även om det är sjukt tråkigt att det blivit såhär. <3

Svar: Ja, det är skönt att jag har någon att rida iallfall! :) <3
theli.webblogg.se

2014-09-04 @ 20:37:26
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Postat av: Cornelia Höglund

Ungefär samma sak som hänt med min ponny, vi ska snart på återbesök o se vad som kommer sen.. Så tråkigt <3

Svar: Oj! Hoppas den blir bättre fort <3
theli.webblogg.se

2014-09-06 @ 18:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0