Cayenne 04/09

Hejhej på er! Äntligen lite tid att sätta mig ner och skriva på datorn. Ni kanske märkt att uppdateringen blir smått bättre, det är för att nu behöver jag inte tänka på att rida Calle något mera. Känns både skönt och tråkigt att skriva. Det tråkiga är att jag verkligen saknar att sitta på hans rygg och tävla och träna. Bli bättre och få starkare band. Sen kan det vara skönt då jag vill göra så många grejer just nu. Skolan är prio 1, bloggen vänner och hästar är prio 2. Förresten så ringde kiropraktorn idag och sa att han ska skicka ner en salva som Calle ska behandlas med i en månad, total vila under den tiden, sen ska han upp till örebro i oktober för att kollas av kiropraktor och veterinär och efter det vila i en månad till så jag kommer inte få sitta på hans rygg försen i november. Riktigt tråkigt men det får ta den tiden att läka.. 
 
Skolan gick hyfsat fort. Lite långtråkig morgon och ingen god mat idag. Men med alla vänner man har i närheten av sig så gick dagen mycket fortare. Efter skolan åkte jag hem och landade direkt i soffan för att kolla VM. Snacka om att man blev ridsugen och får motivationen i topp när man ser alla duktiga och super snygga ekipage. Runt 6-tiden åkte jag till Ellinor och fick rida hennes D-ponny Cayenne. Vi red ett dressyrpass i paddocken och gud vad underbar hon var. Hittade lite knappar på hur jag skulle rida och hon gick i en sån stabil form och traven är väldigt lätt att sitta i så jag kunde koncentrera mig mer på hur jag själv satt. Ett väldigt bra pass blev det iallafall! Nu sitter jag hemma med en kopp te i handen och läser favoritbloggarna. Är väldigt taggad på bloggen just nu. Känns väldigt bra!
 
Imorgon väntar veckans lugnaste skoldag. Långa raster och korta lektioner som är roliga lektioner. cyklar även till skolan imorgon då jag ska cykla med Ellinor hem efter skolan och rida ut Wilma. Ska försöka klicka lite bilder osv. Vi tänkte bygga upp lite små natur hinder i skogarna och galoppera på fälten, hur roligt låter inte det? Nä, nu ska jag göra något inställt och sedan lägga fram lite grejer inför imorgon och lyssna på musik. 
Ha en fortsatt bra kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0