Att planera sin vecka

Något jag måste bli bättre på är att planera och prioritera. Ibland känns det som allting krockar då jag överbokat mig och jag vet knappt vilken dag det är. Men vet ni, nu har jag lovat mig själv att jag ska bli mycket bättre på att planera. Jag är en sån person som älskar att göra mycket saker och hålla igång men när man rider så är det verkligen en nackdel när man inte planerar sin vecka då det tar så himla mycket tid. Jag tänkte tipsa er lite om hur man kan göra för att få veckan att gå ihop så bra som möjligt och hur man gör för att få en bra planering.
 
Ridningen:
Ridningen är väldigt svårt att planera 3 veckor frammåt då det inte riktigt går ihop så ofta. I ridningen så har man som massa byggstenar som man får flytta runt vecka för vecka och inte att man planerar spikrakt 5 veckor frammåt, det går liksom inte ihop. Jag har faktiskt införskaffat mig stallboken där man har en kalender och där planerar jag vecka för vecka och om han gått ett pass riktigt dåligt, ja då får jag ändra och kanske sätter ett extra trimpass någonstans istället för vila tex. Men mitt tips blir nog att ha en almenacka och planera vecka för vecka och skriv ner varje dag hur passet gick osv. 
 
Skolan: 
Speciellt denna punkten är jag väldigt dålig på. Blir att man kommer på en läxa sista dagen när man haft lång tid på sig och så kanske det blir hur slarvigt som helst. Men i höst så ska jag planera in en läxdag där jag sätter mig och gör alla läxor så att det blir klart och så får jag andra luckor till annat. Det känns ju mycket skönare om man vill vara med en kompis och så behöver man inte tänka på att man behöver göra en läxa istället. Så mitt tips är att ha en speciell dag som du sätter dig ner och tar den tid det behöver och gör alla läxor. 
 
Bloggen: 
Bloggen får all min extra tid just nu på sommarlovet och när skolan börjar så blir det ganska tätt att sitta och skriva inställda mellan skoldagarna som är fullknökade med hästarna och massa mer. Även här så ska jag bestämma en dag som jag ska försöka skriva så många inställda som möjligt men det är ju inte alltid det går för om man tar det på tex. Söndagar så kanske jag tävlar och inte har någon ork till att blogga. Så mitt tips blir att ta dig även en dag här och sätt dig ner och skriv så många inlägg det går sen kan det ju även vara bra att ha några extra inlägg i utkasten så om man inte har tid så kan man publicera dom. 
 

Hoppas ni fått några bra tips som ni kommer använda för att få mer luckor som ni kan använda. Om ni har några tips så får ni gärna dela med er av dom så kanske jag publicerar några tips här på bloggen!

 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Riktigt bra inlägg! :D
-------
Jag har just nu lite beslutsångest vilken header jag ska använda på min blogg, kika gärna in och lägg en röst på vilken du tycker är snyggast. Det skulle betyda massor! Kram ♥

2014-07-02 @ 22:56:59
URL: http://jossans.horseworld.se
Postat av: Theresia

Vilket bra inlägg, och härlig bild!

2014-07-03 @ 10:42:25
URL: http://theresiasandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0